Підручники автора: Д'ячков С.В.

Всесв історія 8кл Дьячков

Шановні школярі!

Навчальна книга, яку ви тримаєте в руках, допоможе зрозуміти складний, але дуже цікавий період історії людства, що настав після Середніх віків. Історія цього часу характеризується подальшим розвитком людської цивілізації, складними процесами в державі й суспільстві, яскравістю історичних постатей.

Перш за все ознайомимося з тим, як працювати з підручником. Він містить шість розділів, розподілених на ЗО параграфів. Кожен розділ починається зі вступу, у якому розкрито найважливіші особливості історичних подій і процесів, що висвітлені в цьому розділі. Перед параграфом автори підручника формулюють і звертають увагу школярів на головну навчальну проблему, якій

присвячений матеріал (^^). Варто також знайти відповіді на запитання, розміщені на початку кожного параграфа. Це допоможе пригадати раніше вивчені історичні події та явища, а також краще опрацювати новий матеріал підручника. Наприкінці кожного розділу підбиваються його підсумки у вигляді невеликого узагальнюючого тексту.

Ви вже знаєте, що до підручників з історії включено й практичні заняття. Вони передбачають добре організовану роботу в класі із різними видами історичних джерел і навчальних посібників. Завдання практичних занять виконуються самостійно, у парах або групах під керівництвом учителя.

Зверніть увагу, що всі найважливіші імена, терміни, визначення й дати, які слід запам’ятати, виділено курсивом або напівжирним шрифтом. До імен згаданих у підручнику правителів у дужках подано дати правління, для інших видатних особистостей вказано роки життя.

Основні визначення та висновки для зручності сприйняття та кращого розуміння починаються з нового рядка та виділені кольором.

Бажаємо успіхів!

Підручники автора: Депутат В.М.

Хімія 10 клас Буринська

Юні друзі!

Ви успішно завершили навчання в основній школі і, мабуть, уже визначились, за яким напрямом продовжувати навчання у старшій школі, визначили й своє ставлення до хімії як навчального предмета.

Якщо ви маєте бажання обрати майбутню професію, пов’язану з використанням хімічних знань, відтак обираєте певний хімічний профіль- біолого-хімічний, хіміко-технологічний, агрохімічний тощо, то цей підручник саме для вас. У ньому розкриваються відомості про хімічні елементи та їхні сполуки на профільному рівні. При цьому здійснюється опора на загальнотеоретичні знання, яких ви набули під час вивчення хімії в основній школі.

Однак цих знань недостатньо, щоб глибше пізнати особливості хімічних елементів та їхніх сполук, зрозуміти й пояснити залежність між складом, будовою, властивостями, застосуванням і способами добування найважливіших речовин. Тому курс хімії 10 класу починається з повторення основних теоретичних питань, які вивчалися у попередніх класах, їх зміст поглиблюється, а обсяг - збільшується.

Особлива увага в підручнику приділяється хімії елементів, ролі елементів та їх сполук у здоров’ї людини та матеріальному житті суспільства. Ці питання розглядаються практично в кожному розділі. Про добування важливих для розвитку суспільного господарства речовин ви дізнаєтесь з окремого розділу "Промислове виробництво найважливіших неорганічних речовин", де приділяється увага й охороні навколишнього середовища від забруднення промисловими викидами.

Одним із найсуттєвіших чинників, що забезпечують успіх у засвоєнні навчального матеріалу, є самостійна робота, передусім робота з підручником. Відтак нагадаємо вам, як саме потрібно працювати з підручником.

Підручники автора: Дитчук І.Л.

География 8кл Дитчук

ДОРОГІ ДРУЗІ!

У 8 класі ви продовжите вивчати географію. Тепер на вас чекає пізнання простору рідної країни. Вивчення географії України дає можливість пізнати об’єкти, процеси і явища, які відбуваються в нашій державі.

Ви ознайомитесь з фізико-географічними особливостями території України: географічним положенням, геологічною будовою, рельєфом і корисними копалинами, кліматом і внутрішніми водами, ґрунтово-рослинним покривом і тваринним світом. Ви довідаєтесь, як поєднуються природні компоненти на різних територіях, як впливає на них людина та як має зберігати й відтворювати нашу природу. Таким чином, ви з’ясуєте, чим вирізняються землі нашої Батьківщини на тлі загальноєвропейського і світового простору та що єднає нас зі світом.

Цей курс географії, як і українська мова, українська література та історія України, належить до важливих українознавчих предметів. Сподіваємось, що знання, здобуті під час вивчення географії України, будуть для вас цікавими і стануть у пригоді в подальшому житті.

Підручники автора: Дмитренко Г.К.

Укр літ 8кл Авраменко

ХУДОЖНЯ ЛІТЕРАТУРА ЯК ОДНА З ФОРМ ДУХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ

Минув ще один рік навчання, а твій діалог із творами української літератури триває... Саме література як один із видів мистецтва духовно збагачує тебе як особистість, формує й утверджує твій гуманістичний світогляд.

Здавалося б, звичайнісінькі слова — зорі, груші, тиша, ночі, куполи, передчуття, осінь... — але коли їх майстерним пером митця поєднати в речення, то вони зазвучать по-іншому — емоційно, зворушливо, тобто по-художньому. Ось прочитай поданий нижче текст, яскраво домальовуючи картини, що виникають в уяві, і ти в цьому переконаєшся...

Коли за селом стихає гул комбайна, коли в тиші ночей на землю починають падати зорі та груші, коли з небесного купола з'їде Великий Віз — мене щемно огортає передчуття осені. А ще як побачу в пишних кронах жовтий листок, а ще як підпалить хтось картоплиння! Дим перемішується з пахощами яблук і нагадує мені, що це минає серпень, що сонце заходить далеко не там, де заходило в червні. І, дивлячись на край свіжої ріллі, бачу кінець літа. А я наче й не набувся в його теплі, не нажився в його розкоші! Та зелені клени вже маряться золотими. І здається, що не комори наповнюються урожаєм, а сама душа збагачується життєвим ужинком.

0 цій порі, коли копають картоплі, я щоразу й усе глибше впадаю в якусь велику і терпко-піднесену покору. Під її могутнім впливом безмовно дозволяю деревам скидати листя, відпускаю у вирій журавлів і благословляю діток у школу. Бо повітря все дужче пахне вереснем, а вересень пахне сторінками нових підручників. На шкільному подвір'ї враз здійметься гамір, і почнеться новий навчальний рік. Так заведено здавна, і це неодмінно, як осінь.

У цій мініатюрі якихось незвичайних поетичних слів не так і багато (терпко-піднесений, щемно, покора, благословляти), проте вся вона напрочуд поетична. її могла написати лише людина з багатим духовним світом і тонким відчуттям слова. Ця людина — Василь Думанський, письменник із села Серединки, що на Вінниччині. Йому доля з раннього дитинства присудила бути прикутим до ліжка: здавалося, вибору не було, адже вирок долі оскарженню не підлягав... Але приречений на нерухомість, Василь зробив свій вибір, єдино можливий і єдино правильний, — він вибрав Слово.

Ще раз уважно прочитай заголовок цієї статті: у ньому є важливі слова — духовна діяльність людини. Саме духовна діяльність Василя Думанського й інших письменників витворила літературні шедеври, якими ми сьогодні захоплюємося.

У чому ж секрет притягальної сили довершених художніх творів, зокрема й мініатюри Василя Думанського «Коли копають картоплі»? Секретів багато, але головний — це наявність у творі різноманітних образів.

Підручники автора: Довгаль І.В.

Біологія 6 клас Костіков

Погляньте на світ довкола себе. Скрізь ви побачите неживі об'єкти І організми — живі створіння. У чому відмінність між ними? Чим відрізняється живе від неживого? У чому сутність життя? Вже багато століть людство шукає відповіді на ці прості запитання, але щоразу стикається а новими таємницями живої природи, — і пошук продовжується. Провідником людини у вивченні живого є наука біологія. Її назва походить від старогрецьких слів "біос" — життя та "логос" — слово, вчення. Зрозуміти, що вивчає біологія, вам допоможуть живі організми довкола нас — слід лише бути уважними та спостережливими.

Біологія 7 клас Костіков

ДОРОГІ ШКОЛЯРІ!

У сьомому класі ви продовжите вивчення однієї з головних природничих наук - біології. Допоможе вам цей підручник.
Основний текст підручника традиційно містить відповіді на ваші запитання, тому ви є його співавторами.
Матеріал підручника поділено на чотири теми. Кожна тема розділена на параграфи. Яка інформація міститься в параграфі, ви зрозумієте з його назви та короткої анотації. Далі ми наводимо ваші запитання, відповіді на які містить параграф.
За ними розміщено основний текст і малюнки, що його пояснюють. Жирним шрифтом у тексті виділені підзаголовки і важливі терміни. Курсивом виділені терміни, які зустрічаються вперше, але пояснюються пізніше, а також назви тварин. Терміни та поняття, які потрібно засвоїти, виділені у тексті жирним курсивом. Вони також містяться в кінці параграфа в рубриці ТЕРМІНИ І ПОНЯТТЯ, ЯКІ ПОТРІБНО ЗАСВОЇТИ, та у термінологічному покажчику наприкінці підручника. Кожний параграф завершується рубрикою ВИСНОВКИ - стислими основними положеннями, які розглянуті в даному параграфі.

Перевірити засвоєння основного матеріалу параграфа ви зможете, відповівши на КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ, розміщені після висновків. Відповіді на ці запитання є безпосередньо в тексті параграфа. Обов’язково спробуйте вирішити ЗАВДАННЯ. Зауважимо, що прямих відповідей на них в тексті немає - їх вирішення потребує як знання матеріалу параграфа, так і певного його обмірковування, усвідомлення, часом - із залученням вже раніше вивченого матеріалу. Багато параграфів містять інформацію в рубриці Цікаво знати та рубрику ДЛЯ ДОПИТЛИВИХ. Ця Інформація є додатковою і стосується тих ваших запитань, відповіді на які нам здаються цікавими й пізнавальними, хоча й не завжди простими.

ПРАКТИЧНІ РОБОТИ наведені після відповідних параграфів, допоможуть вам навчитися проводити свої перші біологічні лабораторні дослідження, отримати знання при безпосередньому вивченні біологічних об’єктів та застосовувати набуті знання на практиці.

Нарешті, завершується кожна тема узагальнюючим розділом ПІДІБ'ЄМО ПІДСУМКИ, який допоможе об'єднати зміст усіх параграфів цієї теми у єдине ціле. Якщо тема засвоєна, то ваші знання перетворяться на вміння діяти. Визначити, чи це дійсно так, вам допоможе заключний розділ кожної теми.

Бажаємо успіхів!

Підручники автора: Довгань А.І.

Географія 8кл Пестушко

Шановні юнаки і дівчата!
Вітаємо вас! Минув ще один навчальний рік, а за ним - і швидкоплинне літо. І ось настав час зробити черговий крок у дивовижний світ географи. Ви не новачки в цьому світі. Адже позаду залишилися курси «Загальна географія» та «Материки і океани». Спочатку наша Земля постала перед вами, наче одягнена в різноманітне вбрання — окремі природні оболонки. Ви дізналися про непросте і цікаве «життя» кожної з оболонок, про те, наскільки складними є взаємозв’язки між ними. Поміркуйте знову про роль людини в цих зв’язках і згадайте про бажані й неочікувані зміни природи, якими вона завдячує нам, людям.

Доповнити і поглибити ваші географічні знання, озброїти вас новими фактами допоміг курс географії «Материки і океани». Під час опанування його в багатьох з вас, напевно, неодноразово викликали подив і захоплення різноманітні екзотичні куточки планети. На їхньому тлі природа, що нас оточує, багатьом здається звичайною. Адже все таке знайоме! Принаймні так здається. Тим часом природа рідної країни - це також окремий цілий світ! І надзвичайно цікавий і захопливий. Треба лише вміти не тільки дивитися, а й бачити. У цьому вам і допоможе черговий курс географи «Україна у світі: природа, населення», який починаєте вивчати.

На початку у вас буде нагода повторити і закріпити деякі раніше набуті знання - про географічні методи дослідження і джерела географічних знань, географічні карти тощо. Про це йдеться у вступі і в першому розділі підручника. Водночас ви ознайомитеся із дослідженнями видатних вітчизняних дослідників-географів, завдяки яким, зокрема, з’явився і цей підручник.

У другому розділі підручника йдеться про географічний простір України. З цього розділу ви дізнаєтеся про політичну карту світу, форми правління й адміністративно-територіальний устрій держав світу й України, а до того ж навчитеся порівнювати географічне положення України з іншими країнами світу.

Третій розділ підручника присвячений загальній характеристиці природних умов і природних ресурсів України. Тут відомі оболонки постануть перед вами у новій якості — через призму території нашої держави. І ви дізнаєтеся, наскільки вона різноманітна і цікава з погляду географа. Деякі з природних комплексів України унікальні і потребують нашої охорони, про що і йдеться в заключній темі цього розділу.

Отже, фізична географія України - ціла скарбниця знань, що тісно пов’язані з попередніми курсами географії, а також природознавством та історією нашої держави. Вона посилається на біологічні, екологічні та фізичні закономірності тощо.

Проте природа і України, і планети Земля не лише об’єкт нашого милування і захоплення, а ще й середовище життєдіяльності тих, хто їх населяє. Саме населенню України і світу присвячений четвертий розділ підручника. Опанувавши його, ви дізнаєтеся про чисельність населення світу та України, умітимете характеризувати населення світу і України та її областей, розумітимете суть демографічних процесів і зможете пояснювати демографічну ситуацію, що склалася в різних регіонах світу та України. А ліпше вивчити свій регіон, зокрема його природу й населення, вам допоможе пятий розділ підручника.

Для полегшення опанування знаннями з фізичної географії України, так само як і в попередніх наших підручниках з географії, вам пропонуються різноманітні рубрики: «Історія географії», «Наукові дискусії», «Національне надбання». їхнє призначення - підкреслити, узагальнити і спонукати вас до роздумів, а можливо, й до висунення власних пропозицій з актуальних географічних проблем.

Практичні завдання, що запропоновані в рубриці «Географічний ін-терактив», допоможуть вам набути необхідних практичних навичок, «Практичні роботи» - закріпити їх. А перевірити, наскільки це вам вдалося, допоможуть рубрики «Головне» і «Перевіримо свої знання і вміння».

Зауважимо, географія України це не лише одна з навчальних дисциплін, яка розширює ваш світогляд. Вона має й суто практичне значення, оскільки озброює кожного українця знаннями, завдяки яким ми навчаємося не тільки милуватися природними краєвидами, а й цінувати їх. Завдяки яким ми не лише ознайомлюємося з природними багатствами, а й усвідомлюємо потребу в бережливому ставленні до них. Адже природа рідної країни - це середовище нашого з вами життя, яке передали нам у спадок наші пращури. І ми мусимо його зберігати й поліпшувати, щоб так само передати його в належному стані нашим нащадкам.

Ось чому те, що вивчає і чого навчає географія України, необхідне представникам найрізноманітніших професій - економістам і юристам, торговим представникам і водіям, агрономам і військовим, менеджерам і землевпорядникам та ін. Не випадково інформації про природу рідної країни так багато надають уваги газети, радіо і телебачення, її обговорюють парламентарії, урядовці і найвища посадова особа держави -президент.

Отже, все необхідне для чергової географічної подорожі приготоване. Вирушаймо в дорогу! І успіхів вам!

Автори

География 11кл Паламарчук

Дорогі старшокласники!

Перед вами новий підручник з географії, адресований учням профільних класів. На сторінках цієї навчальної книжки ви продовжите знайомитися із сучасною географією, яка нині є інтегрованою наукою, з її науковими методами дослідження.

Пропонований підручник складається із вступної частини і восьми розділів, у яких розглядаються такі питання географічної науки: загальні закономірності природи, види географічних карт, світові цивілізації і світові культури, соціально-економічна географія України, географія своєї області, глобальні проблеми людства, стратегія сталого розвитку, глобальні прогнози, проекти, гіпотези. Економіко-соціально-географічні відомості розглядаються в тісному зв’язку з висвітленням питань історії, політики, стану економіки, природоохоронної діяльності, соціокультурного надбання регіонів. У підручнику широко використовуються напрацювання з демографії, етнографії, статистики, екології тощо. Його навчальний матеріал доповнюватиме ваші знання з економіки, права, історії та екології, сприятиме формуванню наукової картини сучасного світу.

Крім того, на сторінках підручника ви побачите постаті Гостя Землі і мудрого Вченого-географа, який усе знає про природу, господарство, життя людей нашої планети і розповідає про це Гостю,

Рубрика «Доведіть чи спростуйте» акцентує вашу увагу на певному твердженні. Проте вам потрібно обміркувати, чи є справедливим наведене твердження, й аргументовано довести або спростувати його.

Додаткові цікаві факти розміщено в рубриці «Це цікаво». Рубрика «Обговорімо...» радить вам обговорити твердження з однокласниками, ровесниками, друзями.

Робота з підручником має супроводжуватися паралельно роботою з географічними картами, атласами, контурними картами, комп’ютерними технологіями, Інтернетом, статистичними щорічниками, пресою й іншими джерелами інформації.

Під час вивчення навчального матеріалу користуйтеся наведеними в кінці кожного параграфа запитаннями і завданнями для самоконтролю.

Текст підручника ілюстровано малюнками, схемами, діаграмами, картосхемами, слайдами, світлинами, таблицями.

Будьте наполегливими і допитливими на складному, але водночас і цікавому шляху пізнання!
Бажаємо успіхів!

Підручники автора: Довгань Г. Д.

Географія 8кл Довгань

Шановні друзі!

Минулого року під час захоплюючої подорожі материками та океанами ви гідно здолали всі труднощі й перешкоди. Ви мали змогу переконатися в тому, що географія прекрасна й різноманітна, як і життя на нашій планеті.
Однак серед багатьох дивовижних місць на Землі є особливе — рідна країна. Це територія, на якій жили ваші пращури, усе, що оточує вас із перших років життя.
Підручник, який ви тримаєте в руках, допоможе вам краще пізнати свою рідну землю. Цього року ви дізнаєтеся про багату та різноманітну природу України й рідного краю.
Для того щоб успішно працювати з підручником, потрібно знати, як він побудований. Навчальний матеріал у ньому складається з п’яти великих частин — розділів. У межах розділу виділені теми та параграфи. Кожен параграф розпочинається вступними рубриками «Ви дізнаєтесь» і «Пригадайте». Вони налаштують вас на правильне розуміння навчальних завдань і допоможуть залучити до роботи знання, яких ви набули раніше.
У параграфі є основний та додатковий тексти. Додатковий текст поданий більш дрібним шрифтом. Такі тексти містять цікаві факти та відомості про наукові досягнення, типові приклади географічних явищ, про які йдеться, тощо.
Географічні терміни, назви та прізвища особистостей, на які слід звернути особливу увагу, виділені напівжирним шрифтом або курсивом.
Надійним джерелом знань є географічні карти. Багато з них ви знайдете на сторінках підручника. Проте не забувайте заглядати в атлас — він містить повний комплект географічних карт із кожної теми.
Під час роботи з параграфом обов’язково звертайте увагу на ілюстрації. Вони унаочнюють та доповнюють його зміст.

Автори сподіваються, що цей підручник навчить вас не лише любити рідну країну, але й допоможе відчути себе справжнім патріотом своєї Батьківщини.
Бажаємо успіхів!

Підручники автора: Довгий С.О.

Фізика 7 клас Баряхтар

Дорогі друзі!
Цього навчального року починається ваша подорож світом нової для вас науки - фізики. Ви будете спостерігати явища природи, проводити справжні наукові експерименти й на кожному уроці робити власні маленькі відкриття.

Вам зустрінуться не тільки добре відомі з курсу природознавства поняття: "фізичне тіло", "речовина", "атоми", "молекули", "дифузія", "механічний рух",- а й багато нових.

Жодна справжня подорож не буває легкою, але ж скільки нового ви дізнаєтеся про світ навколо! А підручник, який ви тримаєте в руках, стане для вас надійним помічником.

Будьте уважними й наполегливими, вивчаючи зміст кожного параграфа, і тоді ви зможете зрозуміти суть викладеного матеріалу та застосувати здобуті знання в повсякденному житті.

Зверніть увагу на те, що параграфи завершуються рубриками: "Підбиваємо підсумки", "Контрольні запитання", "Вправа". Для чого вони потрібні і як з ними краще працювати?

У рубриці "Підбиваємо підсумки" подано відомості про основні поняття та явища, з якими ви ознайомилися в параграфі. Отже, ви маєте можливість іще раз звернути увагу на головне.

"Контрольні запитання" допоможуть з’ясувати, чи зрозуміли ви вивчений матеріал. Якщо ви зможете відповісти на кожне запитання, то все гаразд, якщо ж ні, знову зверніться до тексту параграфа.

Фізика 8 клас Баряхтар

Дорогі друзі!


Цього навчального року ви продовжите свою подорож світом фізики. Як і раніше, ви будете спостерігати явища природи, проводити справжні наукові експерименти й на кожному уроці робити власні маленькі відкриття.

Жодна справжня подорож не буває легкою, але ж скільки нового ви дізнаєтеся про світ навколо! А підручник, який ви тримаєте в руках, стане для вас надійним помічником.

Будьте уважними й наполегливими, вивчаючи зміст кожного параграфа, і тоді ви зможете зрозуміти суть викладеного матеріалу та застосувати здобуті знання в повсякденному житті.

Зверніть увагу на те, що параграфи завершуються рубриками: "Підбиваємо підсумки", "Контрольні запитання", "Вправа". Для чого вони потрібні і як з ними краще працювати?

У рубриці "Підбиваємо підсумки" подано відомості про основні поняття та явища, з якими ви ознайомилися в параграфі. Отже, ви маєте можливість іще раз звернути увагу на головне.

"Контрольні запитання" допоможуть з’ясувати, чи зрозуміли ви вивчений матеріал. Якщо ви зможете відповісти на кожне запитання, то все гаразд, якщо ж ні, знову зверніться до тексту параграфа.

Рубрика "Вправа" зробить вашу подорож у дивовижний світ фізики ще цікавішою, адже ви зможете застосувати отримані знання на практиці. Завдання цієї рубрики диференційовані за рівнями складності - від доволі простих, що потребують лише уважності, до творчих, розв’язуючи які слід виявити кмітливість і наполегливість. Номер кожного завдання має свій колір (у порядку підвищення складності: синій, зелений, оранжевий, червоний, фіолетовий).

Серед завдань є такі, що слугують для повторення матеріалу, який ви вже вивчали в курсах природознавства, математики або на попередніх уроках фізики.

Довідкові дані, необхідні для виконання завдань, ви знайдете в Додатку наприкінці підручника.

Фізика 9 клас Баряхтар 2017

Дорогі друзі!
Цього навчального року ви продовжите свою подорож світом фізики. Як і раніше, ви будете спостерігати явища природи, проводити справжні наукові експерименти й на кожному уроці робити власні маленькі відкриття.

Жодна справжня подорож не буває легкою, але ж скільки нового ви дізнаєтеся про світ навколо! А підручник, який ви тримаєте в руках, стане для вас надійним помічником.

Будьте уважними й наполегливими, вивчаючи зміст кожного параграфа, і тоді ви зможете зрозуміти суть викладеного матеріалу та застосувати набуті знання в повсякденному житті.

Зверніть увагу на те, що параграфи завершуються рубриками: "Підбиваємо підсумки", "Контрольні запитання", "Вправа". Для чого вони потрібні і як із ними краще працювати?

У рубриці "Підбиваємо підсумки" подано відомості про основні поняття та явища, з якими ви ознайомилися в параграфі. Отже, ви маєте можливість іще раз звернути увагу на головне.

"Контрольні запитання" допоможуть з’ясувати, чи зрозуміли ви вивчений матеріал. Якщо ви зможете відповісти на кожне запитання, то все гаразд, якщо ж ні, знову зверніться до тексту параграфа.

Рубрика "Вправа" зробить вашу подорож у дивовижний світ фізики ще цікавішою, адже ви зможете застосувати набуті знання на практиці. Завдання цієї рубрики диференційовані за рівнями складності - від доволі простих, що потребують лише уважності, до творчих, розв’язуючи які слід виявити кмітливість і наполегливість. Номер кожного завдання має свій колір (у порядку підвищення складності: синій, зелений, оранжевий, червоний, фіолетовий).

Серед завдань є такі, що слугують для повторення матеріалу, який ви вже вивчали в курсах природознавства, математики або на попередніх уроках фізики.

Підручники автора: Додь В.В.

Біологія 6 клас Костіков

Погляньте на світ довкола себе. Скрізь ви побачите неживі об'єкти І організми — живі створіння. У чому відмінність між ними? Чим відрізняється живе від неживого? У чому сутність життя? Вже багато століть людство шукає відповіді на ці прості запитання, але щоразу стикається а новими таємницями живої природи, — і пошук продовжується. Провідником людини у вивченні живого є наука біологія. Її назва походить від старогрецьких слів "біос" — життя та "логос" — слово, вчення. Зрозуміти, що вивчає біологія, вам допоможуть живі організми довкола нас — слід лише бути уважними та спостережливими.

Підручники автора: Долгова О.Є.

Алгебра 11 клас Нелін

Дорогі друзі!

Пропонований підручник для 11 класу є продовженням підручника "Алгебра і початки аналізу" для 10 класу. В 11 класі розглядається принципово нова частина курсу - початки аналізу. Математичний аналіз (або просто аналіз) - галузь математики, яка була сформована у XVIII ст. і відіграла значну роль у розвитку природознавства: з’явився потужний, досить універсальний метод дослідження функцій для розв’язування багатьох прикладних задач. В 11 класі буде розглянуто показникову та логарифмічну функції, елементи комбінаторики, теорії ймовірностей і статистики, які широко застосовують у найрізноманітніших галузях звань.

Структура підручника для 11 класу аналогічна до структури підручника для 10 класу. Нагадаємо, як користуватися підручником.

Система навчального матеріалу з кожної теми представлена на двох рівнях. Основний матеріал для академічного і профільного рівнів наведено в параграфах, номери яких позначено синім кольором. Додатковий матеріал (номери параграфів позначено сірим кольором) призначений для оволодіння темою на глибшому рівні (наприклад, для виконання складніших завдань з алгебри і початків аналізу зовнішнього незалежного оцінювання з математики). Цей матеріал учні можуть опановувати самостійно чи під керівництвом учителя яри вивченні математики в класах, які вивчають математику за програмою академічного рівня. Матеріал можна також використовувати для систематичного вивчення поглибленого курсу алгебри і початків аналізу в класах, школах, ліцеях та гімназіях фізико-математичного профілю або в класах з поглибленим вивченням математики.

На початку багатьох параграфів наведено довідкові таблиці. які містять основні означення, властивості та орієнтири для пошуку плану розв’язування задач з теми. Для ознайомлення з основними ідеями розв'язування наведено приклади, у яких, крім самого розв’язання, міститься коментар. що допоможе скласти план розв’язування аналогічного завдання.

Для закріплення, контролю і самоконтролю засвоєння навчального матеріалу після кожного параграфа запропоновано систему запитань і вправ. Відповіді на ці запитання і приклади розв’язування аналогічних вправ можна знайти в тексті параграфа. Систему вправ до основного матеріалу подано на трьох рівнях. Задачі середнього рівня позначено символом "°", дещо складніші задачі достатнього рівня подано без позначень, а задачі високого рівня складності позначено символом ♦’". Для багатьох задач поглибленого рівня також запропоновано спеціальні орієнтири, які дозволяють опанувати методи їх розв’язування. Відповіді і вказівки до переважної більшості вправ наведено у відповідному розділі. Про походження понять, термінів і символів ви зможете дізнатися, прочитавши "Відомості з історії". У додатку наведено матеріал з теми "Комплексні числа", що дозволить бажаючим розширити поняття числа й ознайомитися з комплексними числами, які широко використовують як у самій математиці, так і в різноманітних її застосуваннях.

Підручники автора: Дубинчук О.С.

Алгебра 11кл Шкиль

Під час вивчення теорії границь доводиться користуватися модулем дійсного числа. З цим поняттям ви вже зустрічалися в шкільному курсі алгебри. Тут це питання розглядаємо більш ґрунтовно.

Означення. Модулем дійсного числа а називається число а, якщо а ^ 0, і протилежне йому число —а, якщо а < 0.

Модуль числа а позначається символом |а| і читається «модуль числа о». Отже, за означенням:
а)
Таким чином, щоб знайти |а|, слід спочатку встановити знак числа ау після чого за формулою (1) визначити ]а|.
-3,14| = тг — 3,14; |3,14 — ж\ = —(3,14 — іг) = 7Г — 3,14.
З геометричної точки зору, модуль числа а означає від-
стань точки числової осі з абсцисою а до точки відліку 0.
Справді, якщо а > 0, то відповідна точка А числової осі лежить справа від точки 0 на відстані а = |а|.Якщоа < 0, то точка А міститься на числовій осі зліва від точки 0 на відстані —а = |а|.

Міркуючи аналогічно, можна показати, що |Ь — а| виражає відстань між точками В і А числової осі, абсциси яких дорівнюють відповідно Ь і а.